Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Więcej o przeglądach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Za przegląd jako czynność + części osobno czy kwota łączna...

    Komentarz


    • #27
      Standardowy przegląd czyli wymiana oleju, który fizycznie kosztuje 120-150 zł i parę dupereli za 700-800 zł to jest chore.

      Komentarz


      • #28
        witam,
        Mój VW jest ustawiony na LONGLIFE i tylko teoretycznie powinien odwiedzać serwis co 30 tys km.
        W rzeczywistości było to co 22-23,5 tys. Tak wskazywał komputer.
        Uzależnione jest to tego ile jeździmy w mieście, a ile w trasie oraz od stylu jazdy. Jak macie ciężką nogę to przeglądy będą częstsze.
        Do tego dochodzi kwestia wymiany oleju u mnie w haldexie co 60 tys km oraz wymiana płynu hamulcowego w 3 roku użytkowania, a następnie co 2 lata. (tego trzeba pilnować samemu)
        Koszt 800 pln mały przegląd ( zwykła wymiana oleju itp. filtr powietrza i kabinowy), duży 1100 pln. (+wymiana filtra paliwa ) Przy 90 tys km dodatkowo świece.
        Oczywiście zawsze coś znajdą i rachunek rośnie.
        O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

        Komentarz


        • #29
          A jaki olej polecacie na ewentualne dolewki do 1.4 tsi? Ten co oferuje serwis skody, czy cos innego, byleby norma byla spelniona?

          Na chlopski rozum, lepiej dolewać to czym już jest zalane fabryczne, choć jeśli wierzyć teorii znajomego angielskiego inżyniera, to nowe, nie do końca dotarte silniki mają inny olej niż ten wlewany podczas pierwszego i kolejnych przeglądów...
          O3 1,4 TSI 140KM Elegance
          Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
          Przebieg-ponad 25 000 km ...

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez Alf
            A jaki olej polecacie na ewentualne dolewki do 1.4 tsi? Ten co oferuje serwis skody, czy cos innego, byleby norma byla spelniona?
            jak już koniecznie chcesz ten co oferuje serwis skody, to chociaż przywoź swój - wyjdzie ze 2 razy taniej :diabelski_usmiech
            ponadto proponuję przyjemną lekturę 230 stron o olejach do benzyniaków: Forum - Octavia Club Polska
            i w razie dalszych wątpliwości, TAM zadawać podobne pytania :!: :P
            SPOT Poznań:
            .....
            ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


            Error 503 Wojtas Unavailable :P

            Komentarz


            • #31
              ja bym jeszcze radził zmieniać olej co 15 tys km i bedzie dobrze
              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

              Auto Detailing: Dream Car Studio
              (znajdź również na fb)

              Komentarz


              • #32
                Witam Kolegów.
                Również zastanawiałem się jak to jest z tym przebiegiem 30 kkm na jednym oleju i docieraniem. Czy wymieniać pierwszy raz po pary tysiącach i dopiero potem po dwóch latach? Znajomy, pracujący w ASO skoda, powiedział następującą rzecz:
                olej który leje fabryka jest specjalnie zmodyfikowany pod kątem docierania i ma dużo lepsze parametry od oleju dostępnego na rynku. Nie należy go wymieniać wcześniej niż przewiduje plan serwisowy lub wskazanie, pogarsza to bowiem warunki pracy silnika. Olej po roku eksploatacji wygląda jak świeżo wlany. W przypadku wcześniejszej niż przewidziana wymiany ASO jest zobowiązana przez producenta do sporządzenia adnotacji co było przyczyną wcześniejszej wymiany, bo jest to niewskazane i może wpłynąć negatywnie na silnik. Do zalewania po dwóch latach lub po 30 kkm skoda zaleca castrol edge professional. Również ten olej nalewany w ASO posiada ulepszony skład w stosunku do identycznego w butelkach w sklepie. Moja OCTA ma przejechane dopiero 110 km (ma parę dni), a już po 1000 chciałem zrobić pierwszą zmianę i dobrze, że pogadałem z kolegą. CZEKAM DO 30 000 lub dwa lata.
                Pozdrawiam wszystkich.

                Komentarz


                • #33
                  Nie wiem czy jest lepszy ale jak zadzwoniłem do serwisu i chciałem sie dowiedzieć czy mogę we własnym zakresie zmienić olej i filtr po ok. 2000 km to usłyszałem ze:

                  1. Muszę olej zmienić w ASO żeby nie stracić gwarancji... Mogę mieć swój, a koszt wymiany 100 pln
                  2. I dał mi do zrozumienia ze chyba mnie poj&$ało - mówiąc ze to nie fsm i ze pierwszy olej ma pracować rok i nie ma absolutnie potrzeby go wcześniej wymieniać
                  Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                  VW Jetta 1.2 TSI

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez =Walter=
                    CZEKAM DO 30 000 lub dwa lata.
                    Pozdrawiam wszystkich.
                    nie wiem czy to tak dobrze, zwłaszcza dla motoru. pozdrowienia dla ciebie
                    OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                    Auto Detailing: Dream Car Studio
                    (znajdź również na fb)

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez witachu
                      Zamieszczone przez =Walter=
                      CZEKAM DO 30 000 lub dwa lata.
                      Pozdrawiam wszystkich.
                      nie wiem czy to tak dobrze, zwłaszcza dla motoru. pozdrowienia dla ciebie
                      Również jestem sceptyczny co do takiej rzadkiej wymiany oleju.
                      Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                      Komentarz


                      • #36
                        Skoro kolega =Walter= potwierdza, co mówił mi znajomy z Land Rovera odnośnie zalewania nowego silnika olejem o innych parametrach ze względu na proces docierania, to wymienię olej dopiero po roku, aby nie przegiąć ani w jedną, ani w drugą stronę.

                        Jestem właśnie po 1500 km i sprawdzając rano poziom oleju na zimnym silniku, był on w połowie skali, tak samo jak przy odbiorze samochodu. Na razie więc na dolewki nie kupuję oleju- zobaczymy, co będzie dalej..
                        O3 1,4 TSI 140KM Elegance
                        Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
                        Przebieg-ponad 25 000 km ...

                        Komentarz


                        • #37
                          ale chodzi o ubywanie oleju czy to jak długo olej bedzie w stanie utrzymać swoje parametry?
                          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                          Auto Detailing: Dream Car Studio
                          (znajdź również na fb)

                          Komentarz


                          • #38
                            Witam.
                            Wrócę jeszcze do sprawy wcześniejszej wymiany oleju fabrycznego. Znajomy jasno dał mi do zrozumienia, że dla nich w ASO korzystniej byłoby wymieniać olej częściej na życzenie klienta co zresztą leży również w interesie VW ze względu na podpisane z castrolem porozumienie. Jednak znacznie lepiej dla silnika jest zostawić olej fabryczny na dwa lata niż narażać silnik na olej o gorszych parametrach nawet jeśli dwa razy częściej zmieniany. Jeżeli chodzi o dolewki to przy ilości około 4 do 5 litrów w silniku, jedna ćwiartka nawet na 5000 nie ma znaczenia. Ważne jest aby olej był oznaczony identycznie jak zaleca producent (VW) np. 502 00, 504 00, 507 00 itp. w zależności od silnika.
                            Pozdrawiam.

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez =Walter=
                              CZEKAM DO 30 000 lub dwa lata.
                              I prawidłowo też tak robię. Nawet na dolewki zakupiłem Castrol 5w30 professional
                              Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez lukaszc2
                                Zamieszczone przez =Walter=
                                CZEKAM DO 30 000 lub dwa lata.
                                I prawidłowo też tak robię. Nawet na dolewki zakupiłem Castrol 5w30 professional
                                Prawidlowo dla portfela ale napewno nie dla silnika :twisted:
                                Kondziu

                                OCP

                                Komentarz


                                • #41
                                  Sądzisz kolego, że mając w perspektywie możliwość zarobienia na oleju i zarobienia na jego wymianie ASO by Cię namawiało na przegląd po 30 000 km a producent samochodu by też zalecał wymianę co 30000 a nie częściej ryzykując negatywne opinie na temat swoich silników (jakby się miały psuć przez wymianę co 30 tys). W ciężarowych samochodach wymienia się olej co 60 000 km a silnik narażony jest na potężne przeciążenia i jakoś wytrzymują bardzo duże przebiegi.
                                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez witachu
                                    ale chodzi o ubywanie oleju czy to jak długo olej bedzie w stanie utrzymać swoje parametry?
                                    Chodzi o wytrzymałość "smarowidła". Olej silnikowy w kontakcie z oparami benzyny oraz będąc wystawiony na działanie wysokich temperatur traci swoje właściwości smarne oraz gęstość. Ma tutaj również znaczenie czas przez który oddziałują na niego niekorzystne warunki. Również w silniku występuje zjawisko kondensacji pod wpływem zmiany temperatur i wraz z upływem czasu olej staje się emulsją. W zamierzchłych czasach wymiana oleju zalecana była co 5000 km lub pół roku, a i na lato i zimę stosowano różne typy oleju, który zazwyczaj był olejem mineralnym. Dzisiejsze oleje syntetyczne bez problemu wytrzymują przebiegi rzędu nawet do kilkudziesięciu tysięcy km. Olej klasy 502 00, który zaleca VW do motoru w mojej O3, jest technologicznie najbardziej zaawansowanym wyrobem, bez problemu wytrzymującym długie przebiegi i okres czasu do dwóch lat. Dokup literek na dolewki i śmigaj bez obaw.
                                    Pozdrawiam.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Prawda jest taka Panowie, ze spekulujemy co jest lepsze -- wymieniac, nie wymieniac. Nikt z nas nie ma probki kilku tysiecy samochodow, zeby moc wyciagnac wnioski, co jest korzystniejsze. Oczywiscie kazdy z nas ma swoja teorie, ale sa to glownie teorie :-) Na pewno jako minimum nalezy wymieniac olej zgodnie z zaleceniami producenta. Czy czesciej? Mysle, ze miejsce, sposob uzytkowania samochodu i intensywnosc uzytkowania beda mialy znacznie wiekszy wplyw na to jak sie on bedzie starzec. A juz dyskusje, czy to ma byc zmiana po pierwszych 1500, czy 3000, a moze 5000 km sa nieco groteskowe i wynikaja glownie z przeczulenia osob, ktore nabyly wlasnie nowy samochod :-)

                                      Wiele tez panuje mitow jak sadze. Sam kupilem VW 177 KM i wyczytalem w kilku miejscach, ze taki silnik, zwlaszcza przy dotarciu i na trasie, to spali spokojnie 1l oleju -- uwaga -- na 1000 km! Przejechalem nim 1500 km, z czego 90% to trasa, 140-180km/h, a poziom oleju na bagnecie ani drgnal. A ja juz z dolewka czekalem po naczytaniu sie co poniektorych postow
                                      Mój Brzydal :-)

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        cała dyskusja na temat olejów i terminów ich wymiany. najlepiej było by sprawdzić na ile wspaniały i cudowny jest ten olej zalewany przez fabryke na dotarcie silnika zachwalany przez pracowników ASO. dac próbke takiego oleju do badania po kilku róznych przbiegach i porównać jak zmieniają się jego własciwości. w odpowiednim wątku o olejach mysle warto robić te dyskusje. tam sa ci co zajmują sie tym na co dzień
                                        OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                        Auto Detailing: Dream Car Studio
                                        (znajdź również na fb)

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          A ja jeszcze chetniej poznalabym wyniki badan, jak zalanie silnika olejem X wplywa na jego zywotnosc wzgledem oleju Y :-) I tak po przebiegu 200-300 tys. km na probie 10 000 samochodow :-)
                                          Mój Brzydal :-)

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Próbował ktoś tego?: Obowiązek naprawy auta w autoryzowanym serwisie to bzdura - Bankier.pl
                                            Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              progressowy, to życzę powodzenia w egzekwowaniu napraw gwarancyjnych w ASO/SAP
                                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                nasz firma będzie prawdopodobnie, niedługo właśnie taki experyment przeprowadzać związany z GVO, czyli przeglądami poza ASO
                                                A nawiasem mówiąc to 1200 zł za wymianę oleju i filtra powietrza i jakiś tam przeglądem rozszerzonym to już moim zdaniem przejaw złodziejstwa, a nie drożyzny.

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez progressowy
                                                  Najlepsze jest ostatnie zdanie tego artykułu: "oświadczenie mechanika.... zgodnie z zaleceniami producenta samochodu".
                                                  Zalecenia zna serwis autoryzowany i ma dostęp do pełnej dokumentacji. Więc żeby niezależny serwis temu sprostał, musi tez mieć dostęp do pełnej dokumentacji, a tej producenci chyba nie rozdają na prawo i lewo? Nie jestem fanem ASO z powodu cen i niskich zdolności pracowników.
                                                  O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    producenci maja obowiązek udostępnic taki wykaz , zgodnie z jakimiś tam wytycznymi UE o konkurencji.
                                                    Życie pokaże .

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X